Chtěj být sám sebou. Všichni ostatní jsou už zabraní.

05.04.2017

Dlouhé roky jsem žila v jednoduchém, avšak vnitřně destruktivním modu... být dobrá pro druhé. Ne pro sebe, ale pro druhé.

Lidé kolem mě byli spokojení nebo aspoň já si to myslela. A to jsem chtěla. Aby mě okolí přijímalo, aby mě měli rádi. Bylo jedno co chci já, důležití byli oni.

Vlastně mě to taky vyhovovalo, byl to můj vzorec přežití a já se cítila kvůli okolí dobře. Jenomže ten pocit byl kolísavý a postupem času vysilující a vyčerpávající.
Ono samozřejmě nešlo vyjít vstříc všem a zavděčit se všem.
Vůbec jsem nevnímala své potřeby, pocity a srdce. Bylo to očividnější a já to neviděla. Snažila jsem se přizpůsobit druhým, být taková jako mé okolí. Myslela jsem si, že je důležité se přizpůsobit.
Dneska to mám jinak.
Nebylo to za jeden den, přestat řešit okolí, ale opravdu to stojí za to :)
A tak vlastně začala má vlastní Cesta Vnitřní Svobody.

---

Motivační citáty a knihy říkají, že máte být sami sebou.
Tento krok lze sice udělat lusknutím prstu, že si ho prostě jednoduše řeknete, ale vaše podvědomí s vámi nebude souhlasit a pořád vám bude předkládat situace, kde vás může například chránit. Z evolučního i čistě historického hlediska chceme vždy někam patřit a jsme vychovávání k tomu, abychom se přizpůsobovali, aby nás to okolí přijímalo a mělo rádo.

Je to z dob, kdy tento model byl životně důležitý a otázkou života a smrti.

Dnes žijeme v jiné době a věřte, že můžete a nemusíte někam patřit, a přesto se můžete cítit svobodně. Toto na svých kurzech předávám. S klienty jdeme do kořene (příčiny) jejich pocitů a měníme úhel pohledu. Vlastně klient si sám zvolí, jak to bude chtít mít. začne komunikovat se svým podvědomím.

A co vůbec znamená být sám sebou?

Je to způsob života a přístupu k sobě. Je to umění vnímání sebe a svých pocitů.
Je to mít vlastní hodnoty, vlastní přesvědčení, priority, které jsou pro nás důležité. Protože toto vše je naše. A pokud to nedovolíme, nikdo nám je nevezme. Pokud stojí na pevných základech, které dřímají uvnitř vás.

Je na vás, jakou cestou se vydáte.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky